dimecres, 9 de gener del 2013

Clavicèmbals i Pianos

Hola, noies i nois de 3r.

Parlarem d'un tema que estem tractant a 3r d'EP: el Piano i el Clavicèmbal.

El clavicèmbal, inventat al voltant de l'any 1500, és més antic que el piano. Les seves cordes  són pinçades per una pua quan s'accionen les tecles. Però té un petit problema: no pot fer fort ni fluix, sempre sona al mateix volum independentment de com s'accionin les tecles. El seu so és molt metàl·lic.


El piano va ser inventat per solucionar aquest problema. Van canviar el mecanisme. En comptes de pinçar la corda, aquesta és percudida (colpejada) per un martellet quan s'accionen les tecles i s'obté un so amb un timbre més suau. I ara sí, si toquem fort sona fort i si toquem fluix sona fluix.  El seu nom, PIANO, esta reduït a la meitat, ja que tot sencer s'anomena PIANOFORTE, que traduït de l'italià vol dir FLUIXFORT. Com van pensar per posar-li el nom!

Si voleu sentir-los aquí van dos exemples de la mateixa peça:

El clave ben temperat. Preludi en C major de Johann Sebastian Bach  BWV 846

Clavicèmbal


Piano:


 


També trobem clavicèmbals a la música moderna. Us deixo uns quants títols:-

-The Beach Boys: Good Vibrations.
-The Beatles: Because.
-Simon & Garfunkel: Scarborough Fair.
-The Mamas and the Papas: Monday Monday.

Fins la propera!

16 comentaris:

  1. Hola, soc el Ivan Exposito del 4t.A hi m'agradat la musica de Johann Sebastian Bach

    ResponElimina
  2. hola soy gabriel de 4tA hi m'agradat la musica de Johann Sebastian Bach

    ResponElimina
  3. Hola Pep sóc l'Iván P. de 3rB m'ha agradat molt sobre tot els videos segur que la páguina wep ha sigut un

    exit.


    adeu

    ResponElimina
  4. Hola profe, sóc el César G. de 3rB. M'han agradat molt el clavicèmbal i el piano peró sobretot el clavicèmbal. Fins demà!!

    ResponElimina
  5. Hola profe, sóc la Judith S. de 3rB. M'ha agradat molt el só del clavicèmbal, i el del piano també ha estat molt xulo. Fins demà Pep !!!

    ResponElimina
  6. hola soc el Daniel de 3ra . M´agrada molt el son del piano

    ResponElimina
  7. Hola soc la Cristina de 3rA

    ResponElimina
  8. hola pep soc l'arnau de 3r b

    ResponElimina
  9. Hola Pep sóc el Rubén.C.de 3rb,ahir vaig veure el video de l'arpa i avui he vist els de Beethoven,
    però també el de l'arpa.

    ResponElimina
  10. hola pep soc la ainhoa de 3rb adeu

    ResponElimina
  11. Hola Pep sóc l'Iván de 3rB, m'ha agradat el joc de paraules,conèixer on vivien els musics...
    Adeu m'em vaig a sopar.

    ResponElimina
  12. Hola Pep soc la Lucia Lora de 3rA m'ha agradat molt les cançons la pagina web segur que ha sigut un exit,havui m'aniré al llit pensant en la música.Adeu i bona nit.

    ResponElimina
  13. Hola Pep, soc Mario de 3er A , avui he estudiat a traves de la teva web.

    ResponElimina
  14. molt maques les cançons, pero el treball que estic fen es un pal!! GRAN INSTRUMENT! santmiqueldelssants

    ResponElimina