dilluns, 14 de gener del 2013

Vent i Flautes

Vent i Flautes.

Avui, amb els nens i nenes de 2n d'EP hem parlat d'una cosa que no es veu però sona: el vent.

Hem descobert que perquè el vent soni l'hem de trencar, com fem quan bufem una ampolla i com fan de manera similar els flautistes que toquen la flauta travessera. La part de vent que se'n va fora no sona, però la que va a dins de la flauta esdevé una columna d'aire que vibra. I, com bé saben tots els meus alumnes, tot allò que sona és degut a que vibra.

La flauta travessera pertany al grup d'instruments de la família de vent/fusta. Sí, sí, VENT / FUSTA! I com és això? La flauta travessera és de metall, però d'això fa molt poc, només 160 anys. Són pocs anys si tenim en compte que la travessera havia estat de fusta des de feia més de 800 anys!

Aqui us deixo unes imatges on veureu la diferència:




 Si voleu sentir la flauta travessera:


Adéu i Bona música!

26 comentaris:

  1. hola soy el Juanmi de 2ºA, estoy viendo tu blog¡¡

    ResponElimina
  2. pep es asi que yo kiero que nos enesyes a tocar la flauta

    ResponElimina
  3. Hola soy la Maria, de 2ºC, he visto tu pagina y me ha gustado.

    ResponElimina
  4. Hola,Pep soc el Miguel Angel de 2n C, la senyora que tocava la flauta travessera ho feia molt bé, i és impresionant com ho fa ja m'agradaria a mi saber tocar la flauta.

    ResponElimina
  5. Hola Pep: Soc la Lucia Curto de 2n C. M´agrada la flauta travessera.
    Saps la meva cosina toca la flauta travessera en una banda de Saragossa.
    Fins demà!!!!

    ResponElimina
  6. Hola,pep ha sigut el millor concert que he vist a la historia del món
    soc el Julio de 2n C.

    ResponElimina
  7. hola,Pep soc la Claudia Roles 2nC m'ha agradat molt el video de la flauta travessera es molt bonic fins avui.

    ResponElimina
  8. Hola,sóc CARLA BARRANTES de 2n C, m'ha agradat molt el concert de la noia tocant la flauta travessera, tinc moltes ganes de què comencis a ensenyar-nos a tocar-la. Ens veiem la propera setmana, adeu!!!

    ResponElimina
  9. Hola Pep, sóc la Lucia Lora de 2nC, m´ha agradat molt el teu blog, sobretot la noia que toca la flauta travessera i els diferents tipus de guitarra. Fins el proper dia, adeu¡¡¡¡

    ResponElimina
  10. Hola Pep, sóc l'Alba de 2nA, m'ha agradat molt el teu blog, peroò el que més la cançó de la flauta travessera.

    Adeu!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola sóc l'Enric de 3rA i l'Ainhoa de 3ra i estem en informàtica

      Elimina
  11. Hola Pep soc la Laura Lorca de 4rB las cansons man agradat molt adeu.

    ResponElimina
  12. Hola Pep,soc l'Anna Aibar Arias, com estas? m'ha agradat el saxofon gran i has posat videos molt bonics adeu.

    ResponElimina
  13. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  14. Hola, això és una prova.

    ResponElimina
  15. Hola soc l`Eric de la classe 2n c magradat el video.

    ResponElimina
  16. Hola Pep, sóc el Lluís de la classe de 2nB i em sembla que tocar la flauta deu ser molt maco. Ens veiem demà. Adéu.

    ResponElimina
  17. Hola, sóc el Pep a la classe de 2n A fent una prova. Adéu.

    ResponElimina
  18. Hola Pep soc la Marta de 2nA.M´encanta el blog, i quan el meu pare en David ho ha vist s´ha quedat impresionat de la teva foto i dels flautistes etc...

    ResponElimina
  19. Hola soc el francisco de 2nc m´agradat com tocas la flauta trabesera

    ResponElimina
  20. Hola Pep soc Marina A. de 2nA. m'agrada el teu blog FELICITATS!!!

    ResponElimina
  21. Hola Pep soc Daniela de 2nA.m'agrada el teu blog!!!!

    ResponElimina
  22. Bona nit Pep, soc el Bernat, he escoltat la flauta i m'ha agradat molt. Ens veiem dilluns que passis un bon cap de setmana. Fes un peto a la Montse de part meva.

    ResponElimina
  23. hola soc el qico magra travesera.

    ResponElimina
  24. Hola soc el Bernat de la classe 2nA. Acabo de veure un video de un senyor amb un piano,i m'ha agradat molt.Ens veiem dema.Adeu.

    ResponElimina